• 1401/01/31
  • - تعداد بازدید: 182
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رعایت موازین اسلامی پوشش بیماران و کارکنان بیمارستان ها

-

بسمه تعالی
 
قابل توجه کارکنان و مسئولان ارجمند؛

پیرو ارزیابی های ادواری اعتباربخشی انجام شده از بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه، در نیمه دوم سال جاری، با عنایت به مشاهده عدم رعایت پوشش مناسب کارکنان و بیماران در برخی مراکز و لزوم رعایت قانون انطباق و Dress Code، به پیوست استانداردهای اعتباربخشی مربوطه (سنجه ج-1-1-4 و سنجه های ج-2-2-3 لغایت ج-2-2-6) در *محور حقوق گیرنده خدمت ، به حضورتان ارسال می گردد.

لذا شایسته است دستور فرمائید نسبت به رعایت ضوابط مربوطه به شرح ذیل اقدام گردد:

- -رعایت پوشش بیماران در طول مدت دریافت خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی براساس تامین امنیت روانی بیمار و حفظ حریم خصوصی وی متناسب با خدمات تشخیصی-درمانی؛

--استفاده از فرم لباس های مناسب با پوشیدگی کامل در بیماران زن و مرد، براساس موازین شرعی و اسلامی منطبق با استانداردهای حقوق بیمار؛

- -جابجایی بیماران با رعایت پوشش کامل و حتی الامکان توسط کارکنان همگن و یا همراهی یکی از محارم؛

- -رعایت حداکثر پوشش و نصب کارت شناسایی خوانا (منطبق با استانداردهای اعتباربخشی) توسط تمامی کارکنان ارائه دهنده خدمات و فراگیران آموزشی در بیمارستان های آموزشی درمانی، براساس قانون Dress Code و استانداردهای اعتباربخشی.

شایان ذکر است لازم است پایش موارد فوق توسط واحد حقوق گیرنده خدمت به صورت مستمر انجام و نتایج در کمیته اخلاق پزشکی، بررسی و رسیدگی گردد. رعایت موازین فوق الذکر در بازدیدهای سرزده توسط این اداره، ارزیابی و پایش خواهد شد. لذا عدم رعایت آنها منجر به کسر امتیاز بیمارستان در اعتباربخشی خواهد شد.

 

«اداره نظارت و اعتبار بخشی بیمارستان ها، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز»

 
  • گروه خبری : اطلاعیه
  • کد خبری : 80477
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید