اداره هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد دانشگاه؛
سامانه ارسال مستندات توسط بیماران جهت تشکیل پرونده و تایید دارو توسط اداره کل بیمه سلامت استان فارس
باسمه تعالی
قابل توجه بیمه شدگان سلامت
به اطلاع می رساند جهت تکریم ارباب رجوع و سرعت در انجام کار و همچنین جلوگیری از رفت و آمد های اضافی در سطح شهر امکان ارسال مستندات بیمه توسط بیمه شده برای تشکیل پرونده و تایید دارو توسط اداره کل بیمه سلامت استان فارس از طریق وب سایت به آدرس https://pz.ihiof.ir/tn به وسیله تلفن همراه خود، و بدون مراجعه حضوری به اداره کل، فراهم گردیده است.
مراحل انجام کار به شرح زیر می باشد:
-1 بیمه شده آدرسhttps://pz.ihiof.ir/tn را روی گوشی تلفن همراه خود جستجو می نماید.
-2بیمه شده با وارد نمودن شماره همراه خود و دریافت پیامک (رمز یکبار مصرف)، وارد سامانه ارسال مستندات بیمه سلامت می شود.
-3سپس از منوی "ثبت درخواست تایید"، کد ملی بیمار و سپس کد رهگیری نسخه دارو، را درج می نماید.
4. با کلیک روی صفحه مربوط به تصویر مدارک، امکان گرفتن عکس از مدارک بیمار (با دوربین تلفن همراه ) فراهم می گردد (با تکرار این کار، امکان اضافه نمودن تصویر سایر مدارک بیماری نیز فراهم می باشد).
5. امکان نوشتن توضیحات (در صورت نیاز) نیز در مرحله بعد فراهم می باشد.
-6با کلیک بر روی دکمه "ذخیره و ارسال"، مستندات بیمار ازطریق سامانه به اداره کل ارسال میگردد.
-7کارشناسان تایید دارو، مدارک و مستندات بیمار را بررسی نموده و درصورت صحت مدارک، پرونده بیمار تشکیل و تایید میگردد، که پیامک "تایید شد" نیز برای بیمه شده ارسال می گردد.
-8بیمه شده پس از دریافت پیامک تایید شد، می تواند جهت دریافت دارو به داروخانه مراجعه نماید.
-9در صورت نقص مدارک بیمار، پیامک نقص مدرک با توضیح برای بیمه شده ارسال می گردد، که پس از رفع نقص وارسال دوباره مستندات مورد نیاز (از منوی "درخواست های قبلی)"، مجددا" قابل بررسی وپیگیری می باشد.
-10امکان مشاهده سوابق وپیگیری وضعیت مستندات ارسال شده از منوی "درخواست های قبلی" نیز وجود دارد
ضمنا نامه شماره 99720 مدیر کل محترم اداره کل بیمه سلامت استان فارس در خصوص سامانه ارسال مستندات توسط بیماران جهت تشکیل پرونده و تایید دارو، پیوست می باشد.
«اداره هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز»