رابطه بین نظرسنجی و رضایت کارکنان
-
بین موفقیت سازمان و میزان رضایت کارکنان رابطهای
مستقیم وجود دارد، بنابراین کشف سطح رضایت کارکنان و استفاده از اطلاعات برای کسب نتایج
بهتر سازمانی ایده ارزشمندی به نظر میرسد، اما سوال اینجا است چگونه میتوان این کار
را بهطور کارآمد و اثربخش انجام داد؟ صحبت کردن با هریک از کارکنان در مورد عوامل
موثر بر رضایت آنها کاری زمان بر است. درک تاثیر عواملی چون حقوق و دستمزد، میزان حمایت
و آموزشهای ارائه شده و همچنین مشکلاتی که مدیریت و حل شدهاند، کار آسانی نیست و
در عمل غیرممکن است.
ابزار نظرسنجی، راه مناسبی برای سنجش رضایت کارکنان است. با انجام نظرسنجی از کارکنان به آنها اجازه میدهید تا بدون نگرانی بازخوردهای مناسبی از وضعیت خود ارائه کنند. گردآوری و تحلیل اطلاعات حاصل از نظرسنجی میتواند برای شما شرایط مناسبی برای تصمیمگیری مناسب درخصوص سیاستگذاری برای تامین رضایت آنها فراهم کند.
نظر دهید