• 1399/05/26
  • - تعداد بازدید: 176
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گفتگو با برترینهای نظام پیشنهادات مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب در سال 1398 (بخش سوم)

-

سه نفر از «برترین‌های نظام پیشنهادات مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب در سال 1398» در گفتگو با دبیر کمیته مدیریت دانش این مرکز، نظرات و انگیزه شان از مشارکت در نظام پیشنهادات و ثبت دانش را، در قالب پاسخ به پرسشهای مطرح شده بیان نمودند.

در بخش نخست از سری گفتگوها با برترین های نظام پیشنهادات، «فرحناز جم»، کارشناس علوم آزمایشگاه در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب، در بخش دوم «فاطمه السادات هاشمی نسب»، سرپرستار بخش کودکان مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب نظرات خود را بیان نمودند. 

در قسمت پایانی نیز «فاطمه غالبی»، مسئول درمانگاه مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب، در گفتگو با «ساناز صفائی»، دبیر کمیته دانش مرکز، به سوالات وی پاسخ گفته که در ادامه خواهد آمد.

پرسش 1. اغلب یک ایده به صورت تصادفی به ذهنتان می رسد یا روش خاصی برای خلق ایده دارید؟

پاسخ: مطمئنا ایده تصادفی و بدون تفحص، نمی تواند ایده ی کارآمدی باشد. کارکنان هر سازمان به دلیل ارتباط نزدیک با فعالیتهای آن،  می توانند به نقاط ضعف و قوتی که ممکن است در ارائه خدمات وجود داشته باشد پی ببرند. بر همین اساس من نیز با مشاهده و ارزیابی دقیق مشکلات مراجعین و کارکنان ایده هایی ارائه نموده ام.

پرسش 2. انگیزه مشارکت شما در ثبت دانش چیست؟

پاسخ:افزایش رضایتمندی مراجعین، سهولت ارائه خدمت به مراجعین، سهولت اجرای فرایندها توسط کارکنان.

پرسش 3. چه راهکاری برای افزایش مشارکت کارکنان در ثبت ایده ارائه می نمائید؟

پاسخ: از آنجا که روحیه مشارکت باید به صورت یک فرهنگ سازمانی در افراد نهادینه شود لذا برای رسیدن به این هدف مواردی پیشنهاد می شود از جمله: 1. تعیین نقطه هدف در زمینه ثبت ایده و شفاف بودن آن 2. آموزش کارکنان علاقمند به مشارکت در تصمیم گیری های سازمان 3. انتخاب مشاوران شایسته و کاردان 4. ایجاد نظام مشارکت خانواده کاکنان در ثبت ایده و گرفتن امتیازهای ویژه جهت آن 5. بازخورد نظر کارشناسان به فرد مشارکت کننده هم برای نظرات تاییده شده و هم تایید نشده 6. اجرایی نمودن محسوس نظرات مورد تایید با ذکر نام افراد مشارکت کننده 7. جا به جایی دوره ای کارکنان در واحدهای مختلف جهت پیشگیری از انجام امور به صورت سنتی و از روی عادت و ایجاد تفکرات جدید با ورود افراد جدید 8. استفاده از نظرات تمامی ذینفعان از جمله پیمانکاران، مراجعین و سایر گیرندگان خدمات.

پرسش 4. ارائه ایده توسط شما چه تاثیری در بهبود روند اجرای امور داشته است؟

پاسخ: افزایش کیفیت و کمیت خدمات واحد، جلب رضایت مراجعین از خدمات و فعالیتهای واحد، صرفه جویی، کاهش اتلاف انرژی و کاهش هزینه ها، اصلاح و بهبود فرایندهای کاری.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 27680
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید